2011. április 6., szerda

Mamma mediterrán világa.. / Interjú



Canal Grande délelőtt, helyszín Velence

A mai napon egy kedves családi barátot mutatok be Nektek Pécsről.

    
  • Hogy az élet produkálhat nagy meglepetéseket bármely élet szakaszunkban; erről tanúskodik "Mamma" azaz Bőhm Julianna amatőr festő története is. Ő nyugdíjas éveiben kezdte az alkotó  munkát a festészet területén.

Családodban is nagy meglepetést okoztál csodálatos festményeiddel. Lányod mesélte, hogy egy látogatás alkalmából megakadt a szemük a kanapé fölött függő olaj festményen. Kérdezték is, honnan van a kép, mert nagyon tetszett Nekik. A válaszod; én festettem... Na ekkor akadt el a lélegzet, hogy hogy is van, Teee?, hogy? "Anyu! Egész életedben ezt kellett volna csinálnod! Mondta kicsi családom." Aztán kiderült, hogy ez nem is az egyetlen, akkorra már tele volt a másik szoba, a többi fel nem lógatott festményeiddel. Aztán fiad weboldalt készített. "Mammaart" címmel. 
A vendégkönyvben is sok gratulációt, bátorító szavakat olvashatunk ismerőstől és ismeretlentől egyaránt. Na nem is húzom tovább a bevezetőt.


Hogy is kezdődött, egy gyermekkori álom valósult meg? Gondoltál régebben is arra, hogy szívesen festenél?

Asszonyi Lászlóné volt a rajztanárom. Szerette volna, ha a Művészetibe mentem volna. Felvételiztem, de nem vettek fel. Lehet, hogy másképp alakult volna az életem! ???



Mi hozta ki belőled a festőt?
A falaimra képeket szerettem volna. Úgy gondoltam /régóta bele akartam vágni/ megpróbálom én telealkotni. Öt éve egy vidéki bolt utamba esett. Vettem vásznat, ecsetet, az öt alapszínt. Pont a lányom születésnapján kezdtem el három éve.


Festményeid olajfestékkel készülnek.
Emlékszel még az első ecsetvonásra?

Igen! kétségeim voltak, aztán nagyon élveztem.


Tündérrózsa

Soha nem tanultál festeni?

Inkább rajzolni tanultam szakkörökben és akvarellel festettem pécsi festők keze alatt.

Nagyon szép technikai megoldások vannak a képeiden; akár a vízben tükröződő épületek, árnyékok és maga a szín használat is. Mindezekre csak ráérzel ahogy készíted a képet? Hogy zajlik ez egy amatőr festőnél?

Mindig szerettem a vizet, úszó voltam. Hozzá tartozik az életemhez. Családommal sokszor voltunk kempingezni az Adrián. Szép volt, jó volt. Kell, hogy nyoma legyen. Nem csak az emlékeimben, hanem a képeimen.


Split, bugenvillea csodával / "Mamma" 2. képe /

Fürdőzés az öbölben


 Mik azok a hangulatok, inspirációk, amik ihletet adnak a munkáidhoz?

Velence nagyon fontos, gyönyörű állomása volt életemnek.
Legelső képem Velencét ábrázolja.


Velencei paloták

Mire van szükséged ahhoz, hogy leülj festeni?

Eleinte reggel nekiálltam, kis szünetekkel estig csináltam. Ha belefeledkezem, leég az ebédem. Most már tudom, hogy főzés közben nem szabad az ecsethez nyúlni, mert ottfelejtem magam.
Vannak napok amit pihenéssel kell tölteni.


Megkérdezhetem, min dolgozol éppen?

Voltam Solta szigetén.
A kikötő és környéke a tengerrel és csónakokkal alakul jelenleg.


"Mamma" alkotás közben. Kép címe: Solta-szigeti kikötő

A nap melyik időszakában szeretsz dolgozni?

Délelőtt és koradélután.

Képeiden a nyári napsütötte vidéki épületeket, természetet láthatjuk viszont. Honnan a nagy szerelem a mediterrán tájak, városok, épületek felé?

Azt hiszem az előző kérdések alapján már érthető, de az építészet is meg tud hatni. Ilyen a "Kőházak a melegben" című kép. Kis falu a szikár vidéken. Csak úgy felbukkant út közben. Terméskőből épültek és természetes palafedésük volt. Remélem ma is ott állnak.


Sikátor Dubrovnikban


Számon tartod, hány képet festettél? Elárulod?
Igen, számon tartom, 65 körül tartok.

Gyermekkoromban emlékszem kerámiákat készítettél.
Akkor kerámia képek lógtak az étkező falán és megrendelésre is készítettél szép tárgyakat.
Van terved a kerámiázással is? Milyen tárgyakat készítenél most szívesen?

Pécsett a Szívcentrumban vannak kiállítva a falakon kerámia tálaim, ezekről sajnos digitális kép még nem készült. Közel 40 éve kezdtem a kerámiát és szeretném hobbi szinten folytatni. Dísztárgyakon kívül szívesen készítenék kisebb használati tárgyakat is. Pl. sütéshez kis muffin formákat.



Kerámia

Olvastam az oldaladon a Vendégkönyvben Alíz, az egyik unokád lelkesedését festményeid iránt. Gondolom nagy örömet okoz. Szoktatok együtt festeni?

Alíz nagyon ügyes, tervezzük!

Fontosnak tartod, hogy az unokák is megszeressék a festészetet?

Úgy gondolom, jó lenne. Erőltetni semmit sem szabad, de remélem megszeretik.


Pihenő halász

Képeidet láthatjuk élőben is?

Nem mindet, de szívesen látlak benneteket.

Sikerült galériát találni csodálatos műveidnek?

Még nem próbáltam, még sok képet kell festeni addig!

Köszönöm, hogy vállaltad az interjút!
Nagyon sok sikert, egészséget, kívánok a folytatáshoz!
Reméljük méltó helyen tudod bemutatni munkáidat és találkozunk a kiállításod megnyitóján!!


Virágcsokor szarkalábbal

Amit "Mamma" még mindenképp el szeretett volna mondani:

Nagyon fontosnak tartom megjegyezni, hogy nem tartom magamat festőművésznek, amatőr vagyok. Vannak képek amelyekhez ragaszkodom. Nagyon jó rájuk nézni és nem foglalkozom azzal, hogy esetleg valakinek nem tetszik valamelyik.
Fiatalnak és szépkorúaknak üzenem, ha kacérkodnak a gondolattal, hogy valami újat szeretnének megpróbálni, bele kell vágni. Én egy ajándékot kaptam az élettől, hogy belevágtam.
Sok sikert kívánok!



"Mamma" weboldalát, további festményeit itt tekinthetitek meg!


A képek Bőhm Julianna tulajdona, felhasználásuk csak az ő engedélyével lehetséges.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...