2011. április 8., péntek

Limara kedvencei a konyhában



Levendula szirup

Az előbbi interjúkból már megismerhettük Limarát és Pékségét. A kezdetekről, tevékenységeiről, pár receptjéről olvashattunk.
A mai interjúban Marcsit a kedvenceiről és egy számára nagyon kedves élményéről kérdeztem.

Aki egy kicsit is követi a blogodat, mindjárt észreveszi, hogy mennyire szereted a levendulát. Szirupként és virág formájában is felhasználod főleg kekszek, de más sütik adalékaként.

  • Hogy szeretted meg, és mióta használod a levendulát mint fűszert?

Levenulás panna cotta

 Egy külföldi gasztroblogon találkoztam vele először panna cotta formájában. Annyira szép volt, hogy úgy gondoltam, ki kell próbálnom, annak ellenére, hogy a levendula szagát sem nagyon bírtam addig. Ez a könnyű desszert viszont csodás volt. Ezután jött a fagyi, és sorra a többi.


  • A tavalyi Segítsüti akción torony magasan, több mint 2 mill. ft-ért kelt el a levendulás citromkrémes sütid. Milyen érzés volt, hogy ennyit adhattál? Mesélnél egy pár szót erről a megmozdulásról?

Levendulás linzerszivek

A Segítsütiben igazán nagy megtiszteltetés volt részt venni. Nagyon örültem a felkérésnek, főként, miután láttam, hogy egy hazai, a szegedi klinika is a támogatottak között volt. Amikor este felhívott Max, hogy láttam-e licitet, mert kétmilliót ajánlottak a sütimért, azt hittem, hogy csak ugrat. Gyorsan visszanyomtam a számítógépet és tényleg. Nehéz leírni, hogy mit éreztem, majd kiugrottam a bőrömből. Az akció végül oylan nagy sikerrel zárult, hogy az eredetileg két klinika helyett ötöt tudott támogatni.


Kétmillió forintos linzerszivek


Ahogy ismerjük Marcsit, mindig nagyon szerény magával kapcsolatban. Ezért sajnos a konyhájába nem tekinthetünk be, de ígérte, hogy szívesen mutat pár kedvencet az eszközei közül amiket a konyhában használ.
  • Azért megkérdezhetem, az otthonodban a konyha a kedvenc helyiséged?
Nem, nem szerénység,  igazából nincs mit mutogatnom a konyhámon. Egy egyszerű, kicsi konyha, nem lakberendezési rovatba való:) Szeretek a konyhában lenni, de el tudnám viselni, ha kicsit nagyobb lenne. Talán majd egyszer...

  • Akkor jöjjenek a kedvenc eszközök! Melyek ezek és miért kedvesek a számodra?


Limara dagasztógépe
Limara késes robotgépe

Bőven van kedvenc eszközöm, szeretem az olyan hasznos kütyüket, gépeket, amik megkönnyítik a munkát.  Az első, talán mondanom sem kell, a kenyérsütőgépem. Vele szoros a barátság. Szeretem a dagasztógépemet is, mert nagyon szépen dolgozik, de iszonyú a hangja, ezért ritkábban használom.
A digitális mérlegekről azt hittem, hogy egyformák, de miután volt szerencsém párat kipróbálni, az enyémet semmiért sem adnám oda.
Nagyon nem szeretek sok vajat elmorzsolni liszttel, a késes robotgépem ezt tökéletesen megoldja, épp ezért ő is igen nagy becsben van tartva. Most karácsonyra kaptam egy kisebb méretű gépet is, egy aprítót, aminek két kése van, egy álom.
És a munka végén a leghálásabb a mosogatógépemnek vagyok. Bárki találta is ki, isten áldja érte!
És el kell áruljam, az összes gépemet, kivéve ezt a kenyérsütőt, a férjemtől kaptam. De egy kenyérsütőgépet tőle is kaptam.

És ami vele készült: Hagymás rozmaringos keksz

  • Mindjárt itt a Húsvét. Készülsz már gondolatban? Van terved mi lesz a menü?

A menün még nem törtem a fejemet, csak a húsvéti nagytakarítást kezdetem, el:)
Húsvétkor szeretem a hagyományosat. Nagypénteken megfőzöm a sonkát, amit a levében hagyok kihűlni, másnapra tökéletes lesz.  Reggel a léből félreteszek, megy a fagyasztóba, jó lesz majd egy igazi magyaros babaleveshez, a maradékban megfőzöm a tojást és a kolbászt. Pár éve sárgatúrót is készítek, nagyon megszerettük. Szombaton reggel két kalácsot sütök, édeset, az kiemeli a sonka füstös ízét, a többit pedig akkor, amikor ezek fogytán vannak, mert a friss kalácsot szeretjük, 4-5 kalács elfogy az ünnep alatt.  A közelünkben él egy juhász, tőle szoktunk bárányhúst kapni, valószínűleg az is lesz a menüben és egy szép gyöngyös is a fagyasztóban van már az ünnepi húsleveshez.

Persze igyekszem mindig valami újjal is előrukkolni, lesz biztosan az idén is valami.
  • Van a családnak húsvéti kedvence, amit esetleg nekünk is ajánlanál?


Tejfölös kalács

Mi ugyan az édes kalácsot szeretjük, de sokan el sem tudják képzelni a sonkához, ők a sósra esküsznek, nekik ajánlom ezt a tejfölös kalácsot.  Kisgyerekes szülőknek pedig jó móka ilyen nyuszikat sütni a csemetékkel.


Nyuszi kalácsból
Köszönöm Limara most is az intejút!
Ismét gazdagabbak lehetünk a kedvességed által!
További sok sikert kívánok!

Én köszönöm!
Kellemes húsvéti készülődést kívánok Neked és a kedves olvasóknak!



Limarával készült már két interjúm:




2 megjegyzés:

Száva írta...

Szia,

köszönöm a cikket, jó Limarát a blogján kívülről is látni egy kicsit.

A segítssütis kép alatt viszont véletlenül kis betűvel írtad a nevét... Remélem nem haragszol azért, hogy megjegyzem.

További jó munkát!

Tanó Móni írta...

Köszönöm, Száva, hogy jelezted, dehogy haragszom, köszi, hogy szóltál, Javítom, :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...